Tafel boeken Suite boeken

Facebook

ABC

Algemene hotelinformatie

Hartelijk welkom bij Hotel de Rousch!

Wij zullen ons best doen uw verblijf bij ons zo aangenaam mogelijk te maken. Graag geven wij enige hotelinformatie en praktische mededelingen:

 

Check-in & check-out
Check-in is mogelijk vanaf 14:00 uur. Uitchecken kan tot 11:00 uur. Hierna dient de suite verlaten te zijn. Denkt u eraan uw suite grondig te controleren bij het uitchecken. Indien u gebruik wilt maken van een late uitcheck, neem dan contact op met de receptie. Later uitchecken is alleen mogelijk tegen een vergoeding en op basis van beschikbaarheid.

Ontbijt
Het ontbijt wordt geserveerd op maandag t/m vrijdag van 7:00 uur tot 10:30 uur en op zaterdag en zondag van 7:00 uur tot 11:00 uur. Bij binnenkomst in onze ontbijtruimte “Rouschzicht” wordt er naar uw naam en kamernummer gevraagd. Tijdens feestdagen en evenementen kunnen de ontbijttijden afwijken. Indien u gebruik wilt maken van een lunchpakket, neem dan contact op met de receptie.
 
Receptie
De receptie is geopend van 7:00 uur tot 23:00 uur tevens kunt u de receptie bereiken op telefoonnummer: 045-571 58 90/. Wij verzoeken u buiten deze uren alleen in uiterst geval van nood de receptie te bellen.
 
Roomservice
Roomservice is te bestellen van 7:00 uur tot 23:00 uur. Het roomservice menu vindt u op uw kamer. De extra kosten voor roomservice bedragen € 7,50 per bestelling. U kunt uw bestelling doorgeven aan de receptie.
Deze is te bereiken op telefoonnummer: 045-571 58 90.

 

Overige informatie

Aansprakelijkheid
Hotel de Rousch stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing en/of beschadiging van uw eigendommen die op uw suite of in uw kluis worden opgeborgen.

Airconditioning
Alle Suites beschikken over Airconditioning.

Alarm                            
Wanneer het alarm afgaat, gaat u zo spoedig mogelijk via de (nood)uitgang naar buiten en ga naar de verzamelplek op de parkeerplaats voor het hotel. Gebruik bij brand NOOIT de lift. Op de suitedeur en op de gangen vind u de vluchtwegplattegrond. Drukt u de alarmknop in zonder dat er brand of nood is dan worden de kosten volledig op u verhaald ( vanaf € 250,- ).

Ambulance ( of dokter )
U kunt de receptie bereiken op telefoonnummer: 045-571 58 90 voor medische hulp en vermeld daarbij uw naam en kamernummer.

Babybedje
Voor een baby ( 0 t/m 6 maanden ) plaatsen wij een gratis babybedje. Voor een kind ( 6 maanden t/m 3 jaar ) wordt een toeslag van € 10,- per nacht gerekend.

Badjas
Wenst u een badjas? Badjassen zijn verkrijgbaar tegen een borg en op basis van beschikbaarheid bij de receptie.

Bagage
Indien nodig kan de bagage na check-out in de bagageruimte bij de receptie geplaatst worden.

Betaalmiddelen
De volgende betaalmiddelen worden geaccepteerd: contant (t/m biljetten van €100,-), PIN/Maestro, creditcard ( Euro/Mastercard, American Express, Visa ).

Bioscoop
In het centrum van Heerlen bevindt zich Quatro Cinema. En Bioscoop Vue bij het Leisure Dome in Kerkrade. Voor meer informatie en de programma’s, ga naar hun website of neem contact op met de receptie.

Bloemen
Wenst u een vers boeket bloemen op uw kamer? Neem contact op met de receptie.
 
Brand
Stel uzelf bij ingebruikname van uw suite op de hoogte van de dichtstbijzijnde nooduitgang. Op de suitedeur vind u de vluchtwegplattegrond. Constateert u brand? Stel het alarm in werking door de alarmknop naast de lift in te drukken. Verlaat het gebouw zo spoedig mogelijk via de aangegeven vluchtweg. Gebruik bij brand NOOIT de lift. In verband met brandgevaar is in het gehele hotel verboden om te roken (ook op hotelkamers) en ook geen echte kaarsen/theelichtjes!!

Busdiensten
Bij de receptie zijn dagkaartjes te koop, ook voor bijvoorbeeld een dagtripje naar Aken. De bushaltes zijn aan beide kanten van de Henri Dunantstraat gelegen.

Chromecast
Uw TV heeft een keuzemenu, waaronder ook Chromecast, wenst u op het keuzemenu te komen druk op de blauwe knop met Portal. Ga naar de Chromecast. Open de app op uw telefoon (Netflix, Videoland, Spotify, XZiggo GO e.d. ). Ga links voor de TV staan en druk op het cast-knopje om te verbinden. Nu kunt u uw gevraagde programma casten. Veel plezier. Hulp nodig, neem contact op met de receptie.
 
Dieet
Volgt u een bepaald dieet of bent u allergisch voor bepaalde producten? Meldt u dit dan alstublieft vooraf bij de receptie zodat er rekening gehouden kan worden met uw dieetwensen.

Diner   
Bij De Rousch, op 200m loopafstand, kunt u terecht voor een kopje koffie met gebak. Maar ook voor een lunch en/of diner bent u hier van harte welkom. Bekijk de website van De Rousch voor meer informatie: www.derousch.nl. Wenst u te reserveren neem dan contact op met de receptie, wij reserveren graag een tafel voor u.

Evacuatie
In geval van nood is het mogelijk dat het hotel geëvacueerd moet worden. Het is van noodzakelijk belang om tijdens een evacuatie de instructies van het personeel op te volgen.
 
Entreetickets
U kunt van diverse attracties, museums en evenementen entreetickets kopen bij de receptie, vraag naar de mogelijkheden.

Fietsverhuur
De omgeving van Heerlen leent zich uitstekend om per fiets te verkennen. Voor meer informatie, fietsroutes en huurtarieven, neem contact op met de receptie. Hotel de Rousch stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing en/of beschadiging van uw gehuurde fiets. Tip: bestel een lunchpakket voor onderweg.

Fiets oplaadpunt
Hotel de Rousch beschikt over een fietsenstalling. Tevens biedt deze fietsenstalling de mogelijkheid om uw elektrische fiets op te laden. Hotel de Rousch stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing en/of beschadiging van uw fiets.

Fotokopieën
Bij de receptie kunt u, tegen betaling, fotokopieën laten maken.

Gevonden of verloren voorwerpen
Iets gevonden of verloren, kom langs bij de receptie.
Controleer uw kamer grondig bij check-out. Bent u toch iets vergeten dan kunt u via de website: www.ilost.nl kijken of u vergeten item bij ons is gevonden.
 
Hand- en baddoeken
Gebruikte handdoeken kunt op de grond laten liggen, wij zullen deze dan voor u vervangen. Indien u extra handdoeken wenst, kunt u contact opnemen met de receptie.

Huisdieren
Indien u uw hond(en) meeneemt naar ons hotel, dient u dit  op voorhand aan te geven bij het maken van uw reservering. Wij hebben enkele suites waar honden welkom zijn en hanteren een maximum van twee honden per kamer. Voor het meebrengen van een hond tijdens een overnachting in ons hotel wordt een toeslag van € 16,50 per hond per kamer per nacht berekend.  Voor meer informatie, lees ons huisdierenbeleid of neem contact op met de receptie.

Huishouding
Gebruik maken van geen of extra huishouding items of service? Neem dan contact op met de receptie.
 
Informatie over Uw vrijetijdsbesteding
Kijk voor folders in de display bij de receptie of vraag onze receptie medewerkers.
 
Internet
Hotel de Rousch beschikt over draadloos internet (wifi) in het gehele hotel, het gebruik hiervan is kosteloos. Ons WIFI wachtwoord is RouschVisitors. Hulp nodig? Neem dan contact op met de receptie.
 
Klachten
Helaas kan het voorkomen dat er zaken zijn welke aan onze aandacht ontglippen. Graag worden wij hiervan op de hoogte gesteld om er alles aan te doen om uw opmerking zo snel mogelijk te verhelpen. U kunt uw opmerkingen melden aan de receptie. Dit stelt ons in staat een passende oplossing te vinden.
Tevens kunnen wij klachten, welke niet tijdens het verblijf zijn gemeld, moeilijk in behandeling nemen daar Hotel de Rousch niet de mogelijkheid is geboden een passende oplossing te verzorgen.
 
Klimaatbeheersing
Alle suites beschikken over klimaatbeheersing deze kunnen koelen, verwarmen en ventileren. Voor meer instructies zie de bijlage instructies klimaatbeheersing of neem contact op met de receptie.
Kluis
In de suite is een kluis aanwezig waar waardevolle spullen in opgeborgen kunnen worden. Deze staat in de kledingkast. De gebruiksaanwijzing voor het instellen van de code staat op de kluis. Laat bij vertrek het kluisje bij open achter. Hulp nodig? Neem dan contact op met de receptie. Hotel de Rousch stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing en/of beschadiging van uw eigendommen op uw suite.
 
Koelkast
In iedere suite bevindt zich een koelkastje, welke u kunt gebruiken tijdens uw verblijf. Van uw koelkast een minibar maken is mogelijk met onze minibar box. Zie de roomservice lijst.
 
Koffie- en theefaciliteiten
Elke suite beschikt over een waterkoker en een Lavazza koffiemachine. Koffiecups en theezakjes worden dagelijks aangevuld door de huishouding. Voor eventuele extra’s, neem contact op met de receptie.

Kussens
Wij beschikken over een met zorg samengesteld kussenmenu. Mocht u dus niet tevreden zijn met het kussen op uw bed, lees ons kussenmenu en neem contact op met de receptie.

Land van Kalk
Dit is het gebied van de Kunrader steen, een van Zuid-Limburgs mooiste natuurgebieden. En wie kunnen er beter vertellen over het Land van Kalk dan de inwoners zelf? Wij kunnen voor u en uw collega’s, vrienden en familie een op maat gemaakte privé tour organiseren met gids. Voor meer informatie, neem contact op met de receptie en kijk eens rond op www.landvankalk.com.
 
Late uitcheck
Wenst u tot 17.00 uur op uw suite te blijven? Vraag de receptie naar de mogelijkheden.

Lunch
Bij De Rousch, op 200meter loopafstand, kunt u terecht voor een kopje koffie met gebak. Maar ook voor een lunch en/of diner bent u hier van harte welkom. Bekijk ook de website van Auberge de Rousch voor meer informatie: www.derousch.nl. Wenst u te reserveren neem dan contact op met de receptie, wij reserveren graag een tafel voor u.

Lunchpakket
U kunt bij de receptie een lunchpakket reserveren. Een lunchpakket kost € 9,50 per pakket.
 
Markt
Elke dinsdag van 8.30u tot 15.00u vindt de weekmarkt plaats op de Bongerd en Promenade in Heerlen.
 
Mindervaliden
Hotel de Rousch beschikt over twee aangepaste suites en een toilet voor mindervaliden. Het mindervalide toilet is gelegen op de begane grond. Meer informatie is verkrijgbaar bij de receptie.
 
Minibar
Zie hoofdstuk "Koelkast".
 
Niet storen
Indien u niet gestoord wenst te worden hangt u het “niet-storen” bordje aan de buitenzijde van de deur. De huishouding zal een plastic zak met schone handdoeken aan uw deur hangen.
 
Nachtsluiting
Onze voordeur sluit na 23u, u kunt nu via de zijdeur bij de receptie in en uit lopen.
 
Noodgevallen
Bij noodgevallen: neem contact op met de receptie. De receptiemedewerker schakelt direct de hulpdiensten in. Vermeld duidelijk uw naam en suitenummer.
 
Oplader                                            
Verschillende soorten telefoonopladers zijn tegen een borg en op basis van beschikbaarheid te leen bij de receptie.
 
Parkeerplaats
Hotel de Rousch beschikt over 40 gratis parkeerplaatsen met 8 oplaadpunten voor elektrische auto’s.
 
Plattegrond
Een plattegrond van Heerlen en omstreken is verkrijgbaar bij de receptie.
 
Paraplu’s
Paraplu’s zijn tegen een borg te leen bij de receptie.
 
Reisstekker
Reisstekker/wereldstekkers zijn tegen een borg en op basis van beschikbaarheid te leen bij de receptie.
 
Roken
Hotel de Rousch is geheel rookvrij. Er staat een rookpaal bij de ingang van het hotel en bij de ingang naast de receptie. Daar is roken wel toegestaan. Indien er wel wordt gerookt op de suite treed ons brandalarm in werking. De kosten die hierdoor worden gemaakt en de extra eventuele schoonmaakkosten ( min. €150,- ) worden bij u in rekening gebracht.
 
Sauna
Ons hotel beschikt over 4 suites met een infrarood sauna. Voor meer informatie, neem contact op met de receptie.
 
Saunabezoek
In de omgeving van Heerlen zijn diverse sauna’s. Voor meer informatie, neem contact op met de receptie.
 
Schade
Indien er schade wordt toegebracht aan onze eigendommen, opzettelijk dan wel per ongeluk dan dient deze voor vertrek betaald te worden. U krijgt een rekening voor de verzekering mee.
 
Schoenpoetsmachine
In de lobby op de begane grond naast de toiletten bevindt zich een schoenpoetsmachine.
 
Sporten
Wij beschikken over de mogelijkheid om een personal trainer voor u te reserveren. Voor vragen over de kosten en welke mogelijkheden, neem contact op met de receptie.
 
Stomerij & was service
Stomerij & was service is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen. In de kledingkast op uw suite vindt u hiervoor een formulier en een waszak. Als u uw wasgoed vóór 09.00 uur naar de receptie brengt, wordt uw kleding dezelfde dag na 18.00uur teruggebracht naar uw kamer. Het spijt ons u te moeten mededelen dat het hotel niet aansprakelijk is voor verlies of beschadiging van uw kleding. De kosten voor het wassen/stomen van kleding is minimaal €10,00. Alle prijzen inclusief btw.
 
Strijkijzer en strijkplank
Een strijkijzer en strijkplank zijn tegen een borg en op basis van beschikbaarheid te leen bij de receptie.
 
Taxivervoer
Voor informatie of het bestellen van een taxi, neem contact op met de receptie.
 
Televisie
In de suite kunt u uw flat-screen tv bedienen via de afstandsbediening die u vindt op het bureau. De zenderlijst staat op pagina 998.
 
Toiletartikelen
Bij de receptie zijn diverse artikelen (bijv. slippers, tandpasta, tandenborstel, scheermesjes, naaigerei, pleisters etc.) tegen betaling verkrijgbaar.
 
Trein
Station Heerlen is binnen 10 minuten met de auto te bereiken vanaf Hotel de Rousch. Informatie over treintijden is bij de receptie te verkrijgen.
 
Vergaderen
De Rousch beschikken over 13 ruimtes voor vergaderingen en feesten. Voor een banqueting gids, meer informatie of een afspraak, neem contact op met de receptie.
 
Wandelen
De omgeving van Heerlen leent zich uitstekend om te voet te verkennen. Bij de receptie liggen diverse wandelroutes. Wij kunnen voor u en uw collega’s, vrienden en familie een op maat gemaakte privé tour organiseren met gids. Voor meer informatie, neem contact op met de receptie. Tip: bestel een lunchpakket voor onderweg.
 
Wekker
Op uw televisie is ook een wekkerfunctie beschikbaar.
 
Winkelen
In het centrum van Heerlen zijn veel winkels te vinden. Openingstijden kunt u vinden op de website: www.heerlen.nl. Woonboulevard Heerlen is dagelijks geopend. Voor meer informatie, vraag onze receptiemedewerkers.

 

Huisregels
  • Voor uw en onze veiligheid bevinden zich hieronder de huisregels die in Hotel de Rousch gelden. Iedereen is verplicht zich aan deze regels te houden. Overtreding van een huisregel kan onmiddellijk leiden tot ontzegging van de toegang tot het hotel en een melding bij de politie.
  • Ons gehele hotel is rookvrij.
  • We vragen u in de ontbijtzaal en openbare ruimten van dit hotel gepast gekleed te gaan.
  • Houdt u  in de verschillende ruimten van het hotel rekening met andere gasten als het gaat om het maken van geluid. Hierbij denken wij aan: hard spreken, geluidsvolume van uw telefoon of televisie, etc.
  • Wij schenken geen alcoholhoudende dranken aan personen onder de 18 jaar.
  • Onze medewerkers kunnen u bij twijfel om een geldig identiteitsbewijs vragen.
  • Het gebruik alsook in het bezit zijn van verdovende middelen kunnen wij om begrijpelijke redenen niet toestaan.
  • Tot slot vragen wij u te houden aan de in het algemeen maatschappelijk verkeer geaccepteerde normen en waarden en, vanzelfsprekend, aan de wettelijk geldende regels.